november 2023: Boom in Business – De stelling: Voor een gezonde toekomst moeten we ons aanbod méér richten op de vraag van eindgebruikers
De stelling: Voor een gezonde toekomst moeten we ons aanbod méér richten op de vraag van eindgebruikers
Dialoog, varkenscyclus, no-brainer: hoe kijken vakgenoten aan tegen vraag- en aanbodgerichtheid in de boomkwekerijsector?
‘De klant is koning’ is een veelgehoord gezegde. Het betekent dat de klant uiteindelijk bepaalt of datgene wat jij als bedrijf aanbiedt aan de verwachtingen voldoet – en dus gekocht wordt. Zo niet, dan blijf je ermee zitten. In de boomkwekerij lijkt het soms andersom: het aanbod is leidend en de vraag hobbelt erachteraan. Is dat inderdaad zo? En zo ja, wat zegt dat over de toekomstbestendigheid van de sector?
Reactie Stefan Verbunt, Griffioen Wassenaar:
Uiteraard kun je pas echt goed adviseren als je kunt bogen op eigen jarenlange praktijkervaring
Klant is koning 👑 zeker, tot op zekere hoogte.
En dat maken we waar mede omdat we kunnen bogen op decennia lange praktijk ervaring met het gebruik van vaste planten in de openbare ruimte. Daarmee borgen we een extra dimensie aan duurzaamheid. Niet alleen goed voor de biodiversiteit, de investering gaat ook lang mee !
Het begint bij goed luisteren naar de wensen en/of problemen van je klant.
Lees alle reacties op De stelling:
Voor een gezonde toekomst moeten we ons aanbod méér richten op de vraag van eindgebruikers
Uitgave: